2015. április 9., csütörtök

WELSZ 2014-2015


Szerencsém volt többször is Welszbe utazni. Kicsit dolgoztam is, de annál többet kirándulgattam. Tavaly nyáron voltam először - el varázsolt a gyönyörűségével. Imádom a dimbes-dombos tájait - ki ne szeretné a gyönyörű nagy Fekete hegyet?
Kőbe vésett turista jelek - mennyivel ötletesebb
 mint a festett jelek.... ez biztos nem kopik le egyhamar!!!

Black Mountain 2015
 Körbe autóztam a hegyet és egy kicsit közelről is megnéztem. Most már több évszakon át is láthattam.Idén tavasszal meg is másztam. Nem igényel nagy hegymászó tudást. Simán fel lehet menni a csúcsra 45 perc alatt. Nekem több mint egy órába telt - mert mindig megálltam fényképezni... Sajnálom, hogy a csúcson a kőről lekopott már a híres piros welszi sárkány.... de oda-gondolom....
Össze-vissza cikáznak a gondolataim - kezdem az elején. Nyáron sikerült eljutnom a Welszi Nemzeti Botanikus Kertbe - ami Llanarthne Carmarthen-ben található. Elég érdekes a welszi nyelv a sok mássalhangzóval. Én nem tudom elolvasni és nem is értek egy szót sem belőle - itt az angol tudás nem érvényesül. De mindenki beszél angolul - nem lehet elveszni a tudatlanságban.
A Welszi Botanikus kert madártávlatból....
Bővebb beszámoló a virágokról a másik blogomban van: Welszi Botanikus Kert
A Cukorsüveg hegy, mintha a meséből lépett volna elé:
Cukorsüveg hegy

Nem lehet betelni a táj szépségével... Bár merre néz az ember csak csodálatos hegyeket lát. Nem is az Egyesült Királyságban lennénk ha nem lenne minden zöld - ezért jó a sok eső ami itt van. Imádom, hogy lehet sétálni amekkorát csak akar az ember - ha lustább egy kicsit mint én néha, akkor vannak gyönyörű kis rövid távok is, de vannak több napos túrák is keresztül-kasul a hegyeken .









Fizetős hidak is léteznek. Ezek régen határként szolgáltak Anglia és Welsz között. Egyik  ilyen kedvenc hídam  a Wye folyón keresztül. 60 penny volt a tavaly, idén már 80 penny az áthajtás ára. Egy automata sorompó működik - de mindig van valaki aki segít ha nem lenne éppen apró pénze az utazónak.



Wye folyó

Munkahelyemhez közel eső kis város neve: Hay on Wye (Széna a Wye folyón). Édes kis welszi városka. Ami egy kastéllyal is büszkélkedik. Igazán megmondva amikor először megláttam mindenre gondoltam csak kastélyra nem....
Hay on Wye Kastély



Nem sokat tudok erről a kastélyról, igaz nem is néztem utána. Angliába megszoktam már, hogy lépten-nyomon egy kastélyt látni vagy legalábbis egy romot.  Néha laknak is benne vagy csak bérlik. A híresebb kastélyok talán megérnek egy látogatást. Ilyen lesz majd egyszer a Montgomery Vár.

Még hátra van a dél Welsz és a nyugati rész. Nyugaton szeretném majd egyszer egy kicsit körbejárni a Snowdonia részt - ezek valószínű egy következő bejegyzésben kapnak helyet.







Hay on Wye kedves kis városka - központjában egy gyönyörű régi óratorony
őrzi az időt, hogy tova ne fusson. Sok kis kedves üzlet van. Híres a könyv kereskedésről. Rengeteg antikvárium van.

Amit rendesen bejártam a Brecon Beacon Nemzeti park. Egyike a legalkalmasabb helyeknek az éjszakai csillag fotózáshoz. Itt tartják a kiképzéseket a titkosszolgálat katonáinak. Nem ritkaság látni -hallani egy-egy vadászrepülőt is amint átsuhan az égen éppen a fejünk fölött. De jöjjenek kedvesebb és békésebb képek a tájról:

Talybont víztározó


Vízesés....




Másik kedvencem a becsület kassza zöldséges stand. Vettünk már innen zöldséget és tényleg működik... Mennyire másabb ez a világ mint ahonnan jövök... 

Pár kép a kedvenc hegyeimről:




lefelé a hegyről.....

 Llantony Apátság romjai közt sétálva megelevenül a múlt.... mintha látnám amint zajlik az élet az apátság falai közt....
Llantony Priory



V mint VICTORY....
Arthur kőve (Arthur's Stone) - nem annyira jelentős mint amint a neve sejtet. Eleve egy kis kerítésel körbezárt tér....


Azt hiszem egyelőre ennyit Welszről..... ha még lesznek képeim ígérem feltöltöm ide....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése