2018. június 24., vasárnap

Belize - Unbelizeable

2014 március...

Egy éves készülődés után végre eljött a nap amikor elindultunk Belize-be. Megpróbáltam minden infót összegyűjteni erről a kis országról. A Karib tenger gyönygszeme - de ott lehet igazán megismerni az életet - szerencsém volt találkozni hétköznapi emberekkel és látni hogy miként élik a minden napjaikat. Nem lehet összehasonlítani a tapasztalatot egy 5 csillagos befizetett nyaralással szemben. Önkéntesként dolgoztam 2 hétig San Ignacio-ban az Octavia Waight Center idősek otthonában.
Atlantai reptéren
Összesen 3 nap szabadnap volt és néha egy-egy délelőtt vagy délután. Nem megyek bele a részletekbe az önkéntes munkával kapcsolatban - de annyit elmondhatok hogy csodálatos érzés volt és felejthetetlen élményben volt részünk. leírhatatlan a szegénység... de itt csak az élet gyönyörű oldalát fogom megmutatni amit és ahogy én láttam.
Atlantai átszállással repültünk Belize City-be. Egy éjszakát töltöttünk a reptér melletti La Quinta Inns & Suites szállodában. Este hétre érkeztünk meg és a szobák elfoglalása után elindultunk vacsorázni. Végül csak egy ital lett belőle mert a legközelebbi étteremben nem volt szabad asztal, csak egy pohár italt fogyaszthattunk el a bárpultnál és némi sült krumplit ropogtattunk....
Atlantából gyorsan megérkeztünk Belize-be csupán 2 és fél óra volt az repülőút.  A reptérről egyenesen a Belize Zoo állatkertbe vittek minket.
Belize Zoo - szerencsére a kerítés mögött van...

Az állatkertben kaptunk ízelítőt  a növény és állatvilágból. A virágokról bővebben írtam a másik blogomban: Belize virágai
A tapír a másik kedvencem ami Belize-ben minden napi látvány.

AZ ESŐERDŐ - kiérdemelten nagy betűvel írva. Az esőerdő csodás orchideái, pálmái és a jó ég tudja még mi nem volt .... Sajnálom, hogy nem volt lehetőségem bolyongani egy kicsit az erdőben.... de azt tanácsolták, hogy egyedül ne tegyem.... csak szervezett kirándulással biztonságos.