2010. november 18., csütörtök

Izrael 2009


2009 - ben újra Izraelben landolt egy gép, minek éppen a fedélzetén voltam... Előző izraeli tartózkodásom közel egy évig tartott - most pedig hamarosan 2011 lesz és még itt vagyok.... Itt kel megjegyeznem még azt, hogy nem tervezem sokáig a "levegőt itt rontani" :)) 
(még egy kis pénzt gyűjtök a nagy utazásra: India - Nepál - Tibet - Kambodzsa... )
Na, de ne szaladjunk ennyire előre az időben... 
Nézegettem a képeket a picassa albumban... mind ott van, tehát ide csak néhányat fogok feltenni - az érdekesebbeket :)
Augusztus 23. -24. -25. -én voltam egy szervezett 3 napos kiránduláson a mamával akinél dolgoztam... A programban volt Rehovot, Ramla - Nesher Cement gyár, Jeruzsálem, Hebron és Betlehem.

Jeruzsálem, Regency Hotel



Jeruzsálemi Tű híd


Központi autóbusz pályaudvar - Tahana Merkazit

A Gush Katif Múzeum



Kelet Jeruzsálem




Olajfák Hegye 








A világ legnagyobb temetője. A bibliai idők óta még ma is temetkeznek ide 



A Nyugati fal  (Sírató fal)


a biztonsági erők

A Montefiore szélmalom

Dávid torony az Óvárosban

az Óvároson kívül


Betlehem és Hebron  környéke


Hebron központja

páncélozott busz, ilyennel utaztunk Hebronba és Betlehembe







a beton falakon túl Betlehem 



2009 Szeptember 6.-án újra Jeruzsálem:)
Szentsír Bazilika, Kenet kő

az Óvárosi bazárban



Salamon kőfejtő barlangjában





Damaszkuszi kapu

Óvároson kívül - Damaszkuszi kapu közelében


2009 október 25 - Tel Aviv... nem is tudom hányadszor... de nem is számít. Így vagyok Jeruzsálemmel és Jaffóval is, bármikor szívesen megyek - mindig akad látni való :)


Opera Tower




Modern új épületek - rengeteg van belölük minden fele az országban. Mintha nem is lenne  "válság" ...




örök téma a naplemente - belőle sosem elég



Az egész országban vannak edző gépek - parkokban és tengerpartokon...




Jaffó - Jaffa - mindegy hogy mondom, nekem egyet jelent "csodálatos"... imádom a kis lépcsős sikátorait, a tengerpartját, a híres bolha piacát. Ha már nincs különösebb terv kirándulásra - irány Jaffa.
2009 november 15.-én újra enyém lett egy napra Jaffa...

Tel Avivból sétálva a tengerparti sétányon





közelebb...



egyre közelebb

majdnem Titanic... csak valami hiányzik:)

Tel Aviv látképe a Jaffáról






Androméda sziklái

Világító torony












búcsú Jaffától és az Óratoronytól...

2009 november 22... nem mentünk messze, csak a városban levő állatkertben nézelődtünk és utána kárpótoltuk magunkat kürtőskaláccsal :) mert ugyebár ez az állatkert is mindenről szól csak éppen nem állatokról. Sajnos nagyon elhanyagolt állapotban van - nem sok tartott vissza attól, hogy a borsos árú belépőjegy árát vissza kérjem... csak azért nem kértem vissza, mert abban bízok, hogy a kevés állatnak eledelt vesznek belőle...

Azért egy pár fotó van...











... szerintem is kész röhej...

Ezeken az állatokon kívül még volt gyöngytyúk ... és ennyi....
No comment.


2009 december 1.én a rég áhított Bahai kert az úti cél Haifán.
A város a Kármel hegyről...


Bahai kert látványa a hegyről...

A kertben látott gyönyörű és különleges növényekről nem írok itt részletesen, mert a Virágom-virágom résznél elég bőven írtam...


















búcsú a Bahai kerttől... :)



szökőkút tánc...




Év utolsó nagy kirándulása karácsonykor Eilatra. De   Petra is szerepelt a programban... sajnos nem jutottunk el Petrára csak a Jordán határig... de szép 3 napot töltöttünk el Eilaton és környékén. Ekkor döntöttem el, hogy húsvétkor csak azért is elmegyek Jordániába de akkor majd egy hétre...
Eilaton is többször voltam, de azért mutatok egy pár képet...
útközben... Eilat felé





megérkeztünk... Gizus, Teri és én


A korall-világ Vízalatti Obszervatórium







fújt ám a szél rendesen...



Mivel nem sikerült Petrára menni... befizettünk egy dzsip túrára a sivatagba... kárpótoljuk magunkat...







itt megyünk le???


Salamon hegy





idegenvezetőnk 

ekkora halat fogtam... :)

ezzel szeretnék hajókázni...


Dan Panoráma Hotel

egy kis hajókázás...

A Delfinárium, itt egy kicsit csalódottak  voltunk, mert a delfinek ne akartak mutatkozni...


búcsú Eilattól... 
távolban Jordánia hegyei...

Összességében nagyon jó volt a 3 nap Eilaton és környékén.
Szép kirándulással zártam az évet!!!

3 megjegyzés:

  1. Ez a bejegyzés itt van már több, mint egy hónapja, és én nem vettem észre? Vagy Izraelben még csak szeptembert írnak?
    Szóval India a következő célállomás. Remek választás.

    VálaszTörlés
  2. A bejegyzést egy pár napja írtam, nem értem miért szeptember 11 a dátum...
    Igen, India - Nepál - Tibet a következő terv...

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés