2010. november 9., kedd

Erdély 2010

Rövidke szabadságom alatt (3 hét) szerettem volna a lehető legtöbb zöld erdőt látni. Ezért is esett a választásom Erdélyre.
Gyönyörű augusztusi napon indultam Erdélybe. Első utam a Transzfogaras volt.





Mielőtt tovább írnám a beszámolómat, kaptam egy gyönyörű verset egy nagyon kedves barátomtól. Itt a helye az erdélyi dolgaim között!!!



Nincs időd
Szádeczky - Kardoss  György


Szoktál-e néha meg-megállni,
És néhány percre megcsodálni
A zöld mezőt, a sok virágot,
Az ezerszínű, szép világot,
A dús erdőt, a zúgó fákat,
A csillagfényes éjszakákat,
A völgy ölét, a hegytetőt?
Nem, neked erre nincs időd!

Szoktál-e néha simogatni,
Sajgó sebekre enyhet adni,
A hulló könnyeket letörülni,
Más boldogságán is örülni,
Meghallgatni, akinek ajka
Bánatra nyílik és panaszra,
Vígasztalni a szenvedőt?
Nem, neked erre nincs időd!

S ha est borul a késő mára,
Készülni kell a számadásra,
Mérlegre tenni egész élted,
Tettél-e jót, láttál-e szépet,
És nincs más vágyad csupán ennyi:
Nem rohanni, csak ember lenni,
Hiszen már látod a temetőt!
De most már késő! ... Nincs időd!


Hargita tetőn van egy csodálatos Balu élmény park, 











Szertesz fürdő
Borvíz forrásnál 


Zetelaki víztározó.
piramis, nem kőből ...


Gyergyószárhegy mellett, Güdücben szalonna sütés... 


múló élet 
gyönyörűséges fenyők




Borszék
itt is a borvíz forrásnál...

itt is a borvíz forrásnál... nem valami bizalom gerjesztő ez a tartály.... 




égig érő fenyők

borvíz múzeum 

Szováta, hely ahonnan útnak indultam sok-sok éve...
Sok régi kedves emlék fűz ide gyerekkorom idejéből...

Kicsigomba - felújítva


TIVOLI - innen vittem piros-belű diót Ceglédbercelre


Patakmajor - szülői házam előtt folyik ez a patak


Medve-tó körüli sétány


Medve-tó

Szovátáról több képet nem teszek ki, mert a nap többi részét rokon látogatással töltöttem...

Kolozsvári híres Botanikus kert - sajnos csalódást okozott, mert gyerekkoromban voltam és akkor nagyon szép volt. Most elég elhanyagolt állapotban van. Nem értem mi lehet az oka, mert augusztusban kéne a legszebb legyen egy ilyen kert...
Több kép a másik blogomban ( Virágos gondolatok)
Kattints ide és láthatod a bejegyzést:
http://wp.me/p1jlHX-3U
sétány...


Kolozsvár főtere



Mátyás király szülő háza




Gyalui havasokban is voltam egy rövid időre...
Bélesi tó

Tarnicai víztározó



Visszapillantás a gátról



hegyi mócok földjén


Bánffyhunyad felé







Bánffyhunyad gábor cigányok palotái





Sajnos hamar elrepült az Erdélyben töltött 2 hét...
De csodálatos volt minden perce.

2 megjegyzés:

  1. Izrael kopár sziklái - Erdély zöld világa: hatalmas kontraszt... nem csodálom, ha hiányzik. A Medve-tó mennyire sós? Lehet benne lebegni? A kolozsvári kert meseszép, remélem jobban vigyáznak majd rá.

    VálaszTörlés
  2. Igen... hiányzik a sok zöld. De ezeknek a kopár szikláknak is meg van maguk szépsége... te is tapasztalhattad :)
    A Medve tó jó sós... ott is lehet lebegni, kicsit közelebb van Pesthez - (Balatonhoz) mint a Holt tenger...

    VálaszTörlés