2010. december 16., csütörtök

Betlehem

2010 május 16.

Nagyon rég óta készülök Betlehembe, de mindig közbe jött valami vagy valaki... mert mindig másokra hallgattam ... "nem biztonságos", "veszélyes" és hasonló szöveggel riasztottak el... 
Tehát, idén tavasszal történt a török hajókon az incidens - és ez meg adta  végső lökést Betlehem felé nekem.... Ugyanis tényleg attól tartottam, hogy "ki tudja mi lesz ennek a vége" és akkor  nem mehetek Betlehembe.
Utána érdeklődtem több helyen is az utazási lehetőségekről... Két lehetőség van: szervezett kirándulás vagy taxival. Természetesen én a harmadik lehetőséget próbáltam meg.... ugyanis a kis útikönyvben apró betűkkel azt írja a szerző, hogy Jeruzsálem Szuleimán útról indulnak irány taxik (7-10 fős mikrobuszok). Nem is annyira az ár miatt választottam ezt, hanem inkább a kaland vágy... :)
A sima taxi fejenként 200 sekelért vitt volna el és vár ránk 2 órát amíg a templomba vagyunk - na, ez nem az én elképzelésem egy kirándulásról (rám ne várjon senki... én addig maradok ameddig kedvem tartja). Mellékesen megjegyzem, hogy a kis  busszal  egy út 6,5 sekelbe kerül. Annyi hátránya van az utazásnak, hogy Betlehem előtt a biztonsági kapunál át kel ülni egy másik buszra - de ez is az utazás varázsához tartozik...






Jászol téren




a világ legrégebben működő temploma, Jézus születésének a helyén emelték

Születés Templom bejárata


eredeti mozaik részek

Születés barlangja



A Tej-barlang

pár sekelért lehet fényképezkedni...



és végül egy pár kép az utca hangulatáról...





kávé automata?

Nagyon rövid volt ez a kirándulás de annál emlékezetesebb :) 
Lenne még nézni való - de sajnos egy napra több nem fér bele... talán legközelebb


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése