2010. december 11., szombat

Migdal Tzedek

2010 március 7.

Egy újabb romos állapotban lévő egykori erődöt fedeztem fel...  Másik neve: Mirabel Erőd és  "Igazság tornya". Keresztes hadjárat idején is használták...
Egyelőre felújítás alatt álló részeket is láttam...
A belépő ingyenes a park területére. Nyitva tartási idő nincs korlátozva, igaz van egy sorompó, de ha zárva lenne mellette simán lehet ki és be járni...






belső udvar



kilátás...


 a restaurálás...

Sheik Muhammad Al-Sadig sírja




Ha van olyan, hogy fekete kála... akkor ez az... igaz csak a levelek alapján tudom megítélni, mert közelebb nem mehettem... 
sajnos nem vagyok valami nagy virágszakértő

ebben a gödörben láttam a fekete kálát

kaktuszok  minden mennyiségben








Utazással  együtt egy fél napos kis kirándulás volt... 

4 megjegyzés:

  1. A keresztesek erődje volt eredetileg? És a múlt században is használták...
    Gyakran eszembe jut, hogy Izrael még csak 63 éve állam, na persze előtte 2000 évvel azért létezett, és akkor mindenki az ókori közel-Keleten tönkre akarta verni őket... És mégis újra megalakul, az Ószövetség nyelvét beszélik...
    Tényleg olyan, mint egy kála, és tényleg fekete!

    VálaszTörlés
  2. Igen, sok érdekes és érthetetlen dolog van itt.
    Az erődöt a keresztes hadjárat előtt is használták, Qesarearól a Jeruzsálembe vezető régi út mentén van...
    Szerintem is fekete kála, ez is érdekes...

    VálaszTörlés
  3. Van még egy érdekes virág, kicsi, piros szirmú, és a "Makkabeusok vére" nevet viseli. (Az Exodusban olvastam.) Nem találkoztál hasonlóval?

    VálaszTörlés
  4. Sajnos nem láttam még... :) de találtam a neten fotót róla.
    http://indafoto.hu/JGD/image/921781-91c27ca7/41219

    VálaszTörlés