2010. december 4., szombat

Jeruzsálem


2010 január 10.én újra Jeruzsálembe mentünk (most a sógornőmmel).
Már máskor is mondtam (ez mindig érvényes lesz), mindig van mit látni - nézni... 
Nem is tudom hányadszorra látogatok el a Gethsemane kertben, mindig megérint valami...

Mivel útépítés - javítás van (Jaffa útról van szó), az autóbusz egy kis kitérővel közelíti meg a Jaffa kaput.  Ezért hamarabb leszálltunk a buszról és gyalogosan közelítettük meg az Óvárost.
itt van... már látszik


kis park a fal mentén



Az Óvárosba vezető Új-kapu
(a keresztény negyedbe vezet)


mintha kicsit káosz lenne... de nem - ez a minden napi élet része itt

mi nem az első stációnál kezdjük.... hanem az V. stációtól megyünk vissza fele... 



Karácsonyfa és a betlehemi jászol


A muszlim negyed





Az Elítélés kápolna



Az Elítélés kápolna mennyezete 


A kápolna udvarában





Az Óváros falain kívül levő arab temető





Jeruzsálem legszebb része



Kidron völgy és a zsidó temető






Szent István kapu - bazár a falakon kívül is...



Szűz Mária sírja





nem könnyű fel menni a hegyre... de a látvány meg fogja érni..én tudom:)


Jeruzsálem másik arca...


A Zsidó temetőben


Az Óváros 



csak egy képet... de soha többet nem szeretnék, 
mert egész nap éreztük a szamár büdös szagát a kezünkön (hiába mostunk kezet!)


elég volt mára... én már nem akarok több képet :)
és elmondanám: lefele sem könnyebb az út...


Gethsemane kert








Gethsemane barlangnál



freskók a barlangban





Olajfák hegye és a Kidron völgy

Absalom sírja

Zakariás próféta sírja


Al-Aksza Mecset

kicsit fáradtan...


A Sírató falnál - férfi oldal

A Sírató falnál - női oldal


Az arany kupolás Sziklamecset, 2007 decemberében sikerült a közelébe jutnom, de sajnos nem engedtek be a Mecsetbe...


Cion kapu

Elszenderülés Bazilika


Az Óváros Örmény negyedében




Gyönyörű volt, mint mindig ... 
Remélem, kedvet csináltam Jeruzsálembe egy kis sétára...

2 megjegyzés:

  1. De jó volt újra látni ezeket az ismerős helyeket a képeid által! Remélem, hamarosan megtalálod a megoldást.

    VálaszTörlés
  2. Nekem is jó mikor újra nézegetem őket...
    A képekre van remény, találtam korlátlan tárhelyet... csak időbe telik mire átpakolgatok mindent...

    VálaszTörlés