2010. december 9., csütörtök

Yarkon Nemzeti Park

2010 január 17.
Biciklire pattantam és elindultam felfedezni a romokat amiket a Google Föld segítségével találtam. Nem volt messze (20 perc), csak elég forgalmas úton mentem, mivel nincs kiépített biciklis út... (baleset menetesen megjártam)
Amit tudni lehet a Yarkon Nemzeti Parkról - itt van a Yarkon folyónak a forrása, a park területén vannak a keresztes hadjárat idejéből maradt romok (Antipatris) és nem utolsó sorban gyönyörű park (különleges növényekkel és állatokkal). 
Az Antipatris  - Fortres Afek -  a Római út szakaszán épült ami összekötötte Casearea-t Jeruzsálemmel.


Belépő díj 25 sekel/fő. Elméletileg a Petach Tikva lakosoknak ingyenes a belépő - hiába próbáltam mondani, hogy én bizony itt lakom és dolgozom... az útlevelem alapján fizetnem kellett... Nem is gondoltam, hogy ennyire tiszta és rendezett az egész park területe (legalább nem véletlenül szedik a belépőt)


ezt látni a főútról...

itt a térkép amit a kapunál adnak - sajnos angol nyelvű nincs...  a rajz alapján is lehet tájékozódni, csak  a szöveges részt nem értem... 
A park 2 részből áll és közöttük van a tavirózsás tó.





a romok között





irány a park másik részére, de még a nagy semmiben is akad ez-az...

Lilli medence - tavirózsás tavak










régi medence, de nekem inkább csak el hanyagolt... 

ez is nagyon kedves...

SZUPER!!! ide fogunk a lányokkal jönni húst sütni...

rengetek zöld papagáj él, de nem álltak meg hogy le fényképezzem - folyamatosan repkedtek...




Elsőre ennyi volt. Nem véletlenül nem fényképeztem embereket... nem volt rajtam kívül senki a parkban. Vasárnap ugyebár az emberek dolgoznak - nekünk (vendégmunkásoknak), ha van  egy kis szerencsénk akkor szabadnaposak vagyunk... Minden esetre lehet ide jönni pihenni - ha nem akarunk senkit látni... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése