2010. december 19., vasárnap

Jerikó - Jericho

2010 június 6.
Ez a kirándulásom is hasonlóan indult mint a Betlehemi, mert ugyebár Palesztina területére nem egyszerű a bejutás.
Szintén Jeruzsálemből a Szuleiman utcáról induló kis busszal mentem. Közbe kiderült, hogy át kel majd szállni egy másik taxira valahol... Abu Dis a helység neve ahol átszálltam. De addig elég izgalmas volt az út, mert többször is áthaladtunk ellenőrző pontokon. Őszintén meg mondom egy idő után már nem tudtam követni, hogy a beton fal melyik oldalán vagyok éppen...
Első képem Abu Dis település központjában készült, látszik a betonfal...

ez is Abu Dis


épül a Mecset

útban Jerikó felé

tengerszintet jelző tábla (kék csík)

Jerikó távolból

Oasis Hotel Jerikóban

a rendszám :)

első házak Jerikóban


Jerikó központjában


fontos ez a fa, nagyon régi - ennyit tudtam meg róla...

rengeteg ilyen elhagyott romos épület van



több helyen is találkoztam hasonló felirattal, el ne felejtsem hol járok:)

kedvenc kávés kannám

Megkísértés hegye és kolostora felé tartok gyalog...

:)


az út nehezebb részét felvonóval tettem meg



A kolostor bejárata, szerencsémre éppen egy braziliai csoport érkezett - velük én is bejutottam (szerintem csak ennyi előnye van a csoportos kirándulásoknak , de így, hogy egyedül járom a nagyvilágot néha a szerencse mellém pártol és én is bejutok a "különleges" helyekre)









sokszor mondtam már a lépcsőn lefele sem könnyű:)


Jerikó a magasból


étterem a felvonónál


ásatási terület, itt találtak 10.000 éves leleteket




turista rendőrség épülete, de minden fele vannak rendőrök akik vigyáznak a turistákra

Aki engem ismer az tudja ritkán panaszkodom a hőségre.... De ez már nekem is túlzás volt... nem is annyira a +40 fok és magas páratartalom, inkább az a baj hogy nem fúj a szél... nincs levegő mozgás... Rengeteg vízzel ezt is túl lehet élni:)

Hisham Palota











kávézgatnak az emberek amíg a taxira várnak

Erre a csodálatos taxira vártam 2 órát fölöslegesen... Amíg nem telik meg utassal nem indul el... végül nem Jeruzsálem felé indultam (nem volt türelmem tovább várni), Ramallah felé hamarabb megtelnek az autók... (mennek haza munkából az emberek)
Jeruzsálembe inkább reggel megy gyakrabban busz... 


újabb ellenőrző pont, ez most Ramallah mellett

Összegezve a kirándulást - kisebb bosszúságokat leszámítva nagyon jól sikerült.  Ismerni  kel az itteni helyzetet, ahhoz hogy megértse az ember ezt az életformát. Mindig ráérnek... nem sietősek (ami ugye nem baj!!) - de órákat várni egy taxira hogy megteljen...  Aki találkozott velük és közelebbről ismeri őket annak ez nem újdonság:) 

Van még egy hely Jerikó mellett ami engem  nagyon érdekel. A Szent György Kolostor - a legközelebb az lesz a cél, csak oda nem lehet vasárnap menni, mert nem látogatható csak hétköznap.

5 megjegyzés:

  1. Annyira átsüt minden képen egy különleges ókori hangulat a (néhol) modernebb épületek ellenére is, de az igazán régi dolgok meseszerűen szépek.
    És biztos voltam benne, hogy Jerikót veszed sorra Betlehem és Názáreth után.
    A közkávéskannákat imádom!:)

    VálaszTörlés
  2. És nyilván egyedi (vagy nem túl gyakori) eset, de mi Haifáról egy félig üres taxival indultunk el Tel Avivba. Bár a sofőr minden országúti megállóban kikiabált a várakozóknak.

    VálaszTörlés
  3. Nem rég Rehovotról mentem Tel Avivba és félúton Rishon Lezionban elég hosszasan várakozott felszállókra... Néhány utas megjegyzéseket tett, mivel nem beszélem a héber nyelvet - a hangsúlyból ítélve a vezetőt nógatták az indulásra:)
    Gondolom nem kifizetődő nekik ha kevés utas van a taxiban...
    Viszont az előnye az ilyen taxinak, hogy bárhol megáll a fel és le szálláshoz.

    VálaszTörlés
  4. Október végén jártuk végig ezt. felemelő volt...

    VálaszTörlés
  5. Igen, csodálatos volt ott és jó vissza gondolni innen a hideg esős Angliából....

    VálaszTörlés